Berget

IMG_6008

I onsdags stod jag vid foten av berget och tittade upp på en massiv grå vägg. Har jag tagit på mig en för stor uppgift? Kommer jag att klara detta utan syrgas och utan bärare?

Eftersom ”En resa på tusen mil börjar med ett steg”, var det ju bara att hugga in. Trots regn och blåst och med trötta muskler i hela kroppen kämpade jag vidare. Och nu efter tre dagar , fredag den 21 november 2014, kl. 11.46 kan jag placera ut den svenska flaggan på de 14 000 kilo 0-18, som jag skyfflat, kärrat och planerat ut. Vilken befrielse.

 

IMG_6015

(Varje prestation måste bedömas i förhållande till rådande omständigheter:)

 

Kommentera

