Här kommer alla känslorna…

Två morgnar har jag tagit en morgonpromenad på elljusspåret förbi Finnsjön i det underbara sommarvädret. Alltså, livet är underbart!?

I dammen vid Örtjärn ser jag fina former och färger.

IMG_6997

Vad är det? En ekorre? En karta? Mina tankar? Eller är det bara frömjöl på vattenytan, format av vattenströmmen?

.

I hörlurarna, hör jag Per Gessle:

.

Framme vid Finnsjön drar sig en familj i säkerhet när jag kommer.

IMG_6998

”Gåtan, som icke låter
gissa sig, kom så åter!”

.

Och i skogen grubblar ”Igge” på livet, eller snarare döden.

Följare 7 maj - Kopia

Precis som Hälge får sina ljusa stunder, som snabbt kan bli mörka.

Hälge (2)

Kommentera

