Särbor

Efter femtio år tillsammans är min hustru Ingrid och jag nu särbor.

För flera år sedan drabbades Ingrid av demens. De senaste två-tre åren har hon inte kunnat ”klara sig själv”.

Sedan i december 2014 och fram till för tre veckor sedan har Ingrid vistats på dagverksamheten Smultronstället och de senaste tre veckorna på korttidsboendet Rosenhill. Ingrid har nu flyttat till en lägenhet på avdelningen HagenEkdalagårdens Demenscentrum .

Så efter 50 år tillsammans är vi nu särbor.

Detta är ett stort steg i vårt liv så vi vill rikta ett STORT TACK till all den underbara personal som tagit/tar hand om Ingrid och som gjort detta steg möjligt. Proffsigt och alltid med ett vänligt leende och en kram.

IMG_7380

En liten blomma vid vägkanten.

Ingrid uppskattade dagverksamheten på Smultronstället och längtade verkligen varje morgon att bussen skulle komma och hämta. Vistelsen på Rosenhill har gett Ingrid ett lugn, som jag inte upplevt på länge, och i dag, första dagen på Hagen, var Ingrid fräsch, solig och glad. Ingen kan ju undgå att känna den uppskattning Ingrid visar.

Ett STORT TACK också till biståndshandläggare, anhörigkonsulent, samordnare, och övrig personal, samt politiker, som får verksamheten att fungera.

Men utan stödet från familj, släkt och vänner hade vi inte kommit framåt i denna process.

Jag är skyldig er alla ETT STORT TACK.

Och mitt i sorgen inser jag att Ingrid får mycket bättre vård på Ekdalagården än den jag kan ge henne själv, och att Ingrid har gett mig femtio underbara år.

TACK INGRID.

.

Därför vill jag tala om hur glad jag är att denna fina verksamhet finns, och att det finns så mycket underbar personal som driver den.

För dig med Facebook kan du följa verksamheten på Ekdalagårdens Demenscentrum

Kommentera

