Stackars Notch

Markus ”Notch” Persson, 36, tjänade många miljarder när succéspelet Minecraft köptes upp av Microsoft.

Synd263F98D200000578-3004211-image-a-2_1427133440888

Av MailOnline och Aftonbladet framgår nu att ”Notch” har svårt att anpassa sig till den nya livsstilen efter att äktenskapet har gått i kras.

— ”Jag hänger på Ibiza med ett gäng vänner och festar med kändisar och jag kan göra precis vad jag vill, men jag har aldrig känt mig mer isolerad”

—”Problemet med att ha allt är att det inte finns anledningar till att fortsätta försöka, och att interagera med andra människor blir omöjligt på grund av obalansen”.

— ”Jag fann en toppentjej, men hon var rädd för min livsstil och försvann med en vanlig kille”.

— ”Jag gjorde allt för att se till de anställdas villkor vid försäljningen, och nu är de sura på mig”.

Men han avrundar med :

— ”Folk som nått plötslig framgång säger till mig att det här är normalt och kommer att gå över. Bra att veta! Jag antar att jag går och tar en dusch då!” Bra då att det finns valmöjligheter beträffande duschar i villan.

.

.

Varför kommer jag att tänka på dessa rader:

”Carmencita, lilla vän,
akta dig för rika män!
Lyckan den bor ej i oxar eller kor,
och den kan heller inte köpas för pengar.
Men min kärlek gör dej rik,
skaffa mej ett jobb i er butik!
Och när vi blir gifta söta ungar ska vi få,
som kan dansa tango.”

Kommentera

