Tack Johan, Hans och Alice

Om man skall tacka Terese för ett underbart vinterprat, så måste man väl i rättvisans namn också tacka Johan, Hans och Alice.

.

Johan Rockströms

vinterprat var inte upplyftande, så jag undrar hur många som orkade lyssna till slutet. Han sa sådant man inte vill höra. Huvudordet var resiliens. (Resiliens betyder ordagrant förmågan att återhämta sig eller motstå olika störningar, enligt Wikipedia). Och huvudfrågan var:  ”Kommer vi hinna i tid?” 

Jag vill inte veta svaret på frågan, och kommer inte heller att få reda på det. Lugnande?

(Lyssna på Johan Rockströms Vinterprat här).

.

Hans Rosling

är en av mina favoriter. Klarsynt och optimistisk. Intressant att höra om hur Ebolautbrottet stoppades. Men anade jag en besvikelse och oro över att antalet fattiga i världen och antal barn som inte går i skolan har planat ut och inte längre sjunker?

(Lyssna på Hans Roslings Vinterprat här).

.

Alice Teodorescu

ägnade programmet att tala om kärlek. Jag har meddelat Alice att numera behöver jag inte försöka skriva ner mina tankar om politik, jag kan bara läsa GP:s andrasida så får jag dem formulerade för mig.

Inte kunde jag tro att denna 31-åring även skulle kunna formulera mina konservativa tankar om kärlek.

(Lyssna på hennes Vinterprat här).

.

Tack Johan, Hans och Alice.

.

Kommentera

