Surgubbeveckan

IMG_0009

Det började i januari då en av mina leverantörer aviserade att hans tjänster skulle omformas. Det framkom att resultatet av sju års arbete skulle kunna försvinna i cyberrymden. 

Oron blev stor och tyvärr visste inte heller leverantörens representant hur det skulle fungera utan vederbörande förklarade att hon bara var anställd och att jag skulle kontakta ledningen och hennes närmaste chef, Generalsekreteraren.

I början av februari förklarade jag min oro per mejl. Eftersom jag inte  fick någon respons sände jag ett flertal förtydliganden och påminnelser. I ett mejl den 14 mars frågade jag om han fått mejlen och slutligen, den 15 mars (ca 1½ månad från första mejlet) fick jag svaret att mejlen kommit fram men att han är så upptagen att han inte kan svara. Han hänvisar till den person i organisationen, som i sin tur hänvisat till honom!

Han tar alltså ingen notis om mig och mina farhågor.

.

Detta agerande står i bjärt kontrast till de erfarenheter jag har från min tid i näringslivet.

Om jag hade någon fråga på en leverans kom leverantörens representant/samt eventuellt även VD:n upp till mitt kontor så snart vi hittade en lucka i min kalender. Ja faktiskt har jag aldrig varit med om att någon dröjt 1½ månad med att ”inte” svara.

Nu var det ju så att kontrakten, på den tiden, ofta var över en miljon kronor och inte sällan över fem miljoner.

Det nu aktuella kontraktet är på 140 kronor per år.

Kan det vara så att jag har värderats efter det ekonomiska värdet av avtalen?

Kunde jag inte fått leva kvar i tron att det var för mina kunskaper och min rättrådighet som folk lyssnade på vad jag sa.

.

Glad påsk!

 

 

 

 

 

Kommentera

