Förlåt

Jag måste erkänna att jag inte alltid hälsar genom att ta i hand. Jag ber er alla om ursäkt. För att citera Fridde: ”…jag hade ingen aning om hur kränkande det uppfattas…”. Det har verkligen inte varit min mening att kränka. Det beror helt på min egen taktlöshet. 

Detta måste jag säga efter flera dagars diskussion i ämnet. På dagens morgonpromenad, och sedan jag kom hem, har etern fortfarande fyllts av åsikter om handskakningar.

Min tro är att MP har fått diskussionen helt dit de vill. Fokus har helt kommit bort från, i detta fall, Yasri Khans åsikter.

Lyssna bara på denna video, där det sitter vääldigt långt inne för karl´n att förklara att det är fel att avrätta oliktänkande.

 

Publicerades den 20 apr. 2016

Utklipp ur ”Livsåskådningsforum: Livsåskådning till gagn eller last?” med Yasri Khan, Dominik Terstriep, Staffan Dopping och Ute Steyer. Samtalsledare: Michael Bjerkhagen. Arrangerat av S:ta Katharinastiftelsen 2016-02-25.
Länk till hela samtalet: https://youtu.be/jc8uSGWVIYk

Så länge höga representanter för muslimer inte klart och tydligt kan ta avstånd från och visa avsky för bestialiska handlingar, så är ingen bättring i sikte.

Inte förutan att jag är glad att slippa skaka hand med den karl´n.

 

PS 2016-04-23

Är detta det riktiga Miljöpartiet?

Berättigad fråga.

Och Kaplan kan/kunde inte se något terrorhot.

 

 

 

DS

Kommentera

