Bilexpo?

PS 2017-08-07, Du är vad du kör, se nedan

För två år sedan var jag åter på Bohus-Malmön för första gången på mycket länge. Detta noterade jag i inlägget Bohuslän, då jag tog en promenad utanför bebyggelsen.

Denna gång tog jag en 20-minuters promenad på parkeringsplatserna i centrum.

Det jag slogs av var:

  • Porsche Cayenne, syns vara den nya folkbilen i samhället.

IMG_2521

.

  • Medan Mercedes, BMW och Audi, närmast har samma status som Trabanten hade på sin tid.

IMG_2502

.

  • Men om jag skaffar mig en Maserati då? Ja, om jag är nöjd med att det finns ytterligare två Maserati i byn, så får det väl duga.

IMG_2518

.

  • Jag såg inte mer än en Lamborghini på min promenad. En underbar kärra. Om jag får klaga så ser det ut att vara lite svårt att komma in i den, för att inte tala om att komma ur den.

IMG_2505

.

  • Och inte heller mer än en Bentley. Med den kan jag ju åka ståndmässigt.

IMG_2491

.

  • Onekligen drog denna kärra till sig flest blickar.

IMG_2496

.

Vad skall man dra för slutsats efter denna promenad?

Ett vet jag bestämt: Det är inte för avstånden och vägnätet på ön som bilparken ser ut på detta sätt.

En hint kan man kanske få genom att ta en titt på yachterna i hamnen och priserna på fastigheterna på ön.

Och jag blir ju inte fattigare för att en hel massa folk är rikare än jag är. Eller?

Och inte heller var det bättre förr, med tanke på det liv många arbetare i stenbrotten levde och det slit fiskarbefolkningen utsattes för.

PS 2017-08-07, Du är vad du kör

